A látogatók nagy része a főoldalra érkezik meg először vagy megnézi ezt az oldalt. Így nagyon fontos szerepe van, hiszen ez alapján dönti el a látogató, hogy tovább nézi-e a honlapot. Ha nem megfelelő főoldal fogadja, akkor már be is zárja is be. Mire figyeljen, hogy ez ne történjen meg? Vegyük sorra!
A honlap főoldalának legfőbb feladata
Mondja meg a látogatnak, hogy miben tud segíteni neki, milyen problémáját oldja meg?
Mindenek előtt szükséges, hogy határozza meg:
- Honlapja célját pl. árajánlatkérőket szeretnék gyűjteni az autószervizemhez
- Honlapja célcsoportját pl. célcsoportom az autóval rendelkező debreceniek
Ezután ezeket mindig tartsa szem előtt!
Ha ez megvan belefoghat a főoldali rész megtervezésébe.
A legfontosabbak
- Ne a szolgáltatását jellemezze a főoldalon, hanem fókuszáljon a célcsoportja problémáira, és arra, hogy Ön azt hogy tudja megoldani. Pl. Elromlott a kocsija? Szeretne olajat cseréltetni kocsijában? Hozza el hozzánk!
- Mindig tartsa szem előtt, hogy kikkel beszél = célcsoport. Ezt teheti úgy is, hogy elképzeli egy jelenlegi, valós vevőjét és úgy írja a szöveget, mintha vele beszélgetne.
- A látogatókat mindig terelje a honlap célja felé. Ha az árajánlatkérés, akkor írja a szöveg végére, hogy “Kérjen árajánlatot!”, ha telefonos kapcsolatfelvétel, akkor “Hívjon most: +36-30-111-2222”
- Használja változatosan és lehetőség szerint a szövegek mellett, a képeket, az animációkat és a videókat.
Milyen ne legyen?
- Ne cégbemutatkozás legyen! A látogató először nem erre kíváncsi, ő a problémájára keres megoldást. Legyen egy menüpont cégéről, de ne a főoldal legyen az.
- Ne olyan legyen, mint egy üdvözlőlevél "Kedves látogató!" vagy "Üdvözöljük honlapunkon!" kezdés. Ez egy idejétmúlt és rossz berögződés. Nem kell külön üdvözölni a látogatókat.
- Ne céges szándéknyilatkozat, küldetéstudat legyen. Ez szintén fontos, de a látogatókat, először hidegen hagyja, fókuszáljon inkább a célcsoportja problémáira és annak megoldására.
- Ne versenytársai honlapját másolja le, legyen egyedi! Senki nem kíváncsi egy ugyanolyan honlapra.
Milyen jelzőket, kifejezéseket, bizalomépítő formulákat NE használjon?
Ezek már mind le vannak járatva, vagy nem a látogatója problémájára fókuszálnak, így nem éri el velük a kívánt hatást.
- A minőség szó
- A megbízhatóság szó
- ISO minősítések
- 100%-ban magyar tulajdonban áll
- 1995-ben alapították
- Cégünket XY alapította
Ezek helyett inkább így építsen bizalmat
- Vállalja fel arcát a honlapon: nagyon sokan félnek ettől, inkább az ismeretlenségbe burkolóznak, még a nevüket sem írják ki a honlapra. Ön, ha bízik cégében, szolgáltatásában, termékében, akkor igen is adja hozzá a nevét, arcát. “Tessék, én vagyok az, akivel Ön üzletelni fog” Az emberek sokkal jobban szeretnek egy élő emberrel beszélgetni, emailt írni, árajánlatot kérni tőle, vásárolni, mint egy személytelen céggel.
- Tegyen közzé valós ügyfélvéleményeket. Mit tapasztaltak, akik Önnel dolgoztak együtt. Ezt lehetőleg képpel, teljesen névvel vállalva, de még jobb, ha erről videót tud közzétenni.
- Tüntesse fel a cégeket, akik már Önt választották: céglogókkal, esetleg a cég képviselőjének nyilatkozatával.
Jó munkát kívánok a tervezéshez!
További honlaptervezési tanácsokat olvasna?
Iratkozzon fel honlaptervezési tanfolyamunkra itt!
Tetszett a cikk? Kérdése vagy véleménye van?
Szóljon hozzá!